Jövedéki nyilvátartások vezetése

Azzal, hogy a jövedéki típusú engedélyt, vagy nyilvántartásba vételt megszereztük, a jövedéki tevékenység adminisztrációs része messze nem ért véget, sőt, igazából akkor kezdődik! 

A jövedéki termékek előállításáról, beszerzéséről, felhasználásáról, adófelfüggesztés melletti feladásáról, vagy átvételéről, szabadforgalomba bocsátásáról, értékesítéséről folyamatos, naprakész nyilvántartást kell vezetni, a legtöbb esetben számítógépes program alkalmazásával. A nyilvántartás pontatlan vezetését pedig az adóhatóság jelentős bírsággal is sújthatja.

Ennek elkerülése érdekében a megfelelő jogcímkódok alkalmazása, a jövedéki okmányok feladása és fogadása, az adatszolgáltatási és bejelentési kötelezettségek határidőben történő elkészítése, majd a NAV felé történő megküldése elengedhetetlen, ami bizony jelentős terhet ró a gazdálkodókra.

Az engedéllyel vagy nyilvántartásba vétellel már rendelkező ügyfeleim részére az alábbi szolgáltatásokkal állok rendelkezésre:

  • a kötelezően vezetendő nyilvántartás kiválasztása,
  • nyilvántartási és bizonylati rend kidolgozása, engedélyeztetése, szükség esetén módosítása, aktualizálása,
  • közreműködés a nyilvántartás naprakész vezetésében,
  • a jövedéki termékek adófelfüggesztés keretében történő feladásának és fogadásának adminisztrációja az EMCS rendszer kezelésével,
  • közreműködés a jövedéki termékek szabadforgalomba bocsátásának, vagy felhasználásának bizonylatolásában, a szükséges okmányok kiállításában,
  • a NAV felé teljesítendő kötelező adatszolgáltatások, bejelentések elkészítése és határidőben történő megküldése az adóhatóság részére

Legyen akár adóraktári, akár jövedéki, vagy felhasználói engedélye, bízza rám a nyilvántartás alkalmazásával, vezetésével és a szükséges adatszolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokat, így Önnek csak a cége sikerére kell koncentrálnia.

 

Horváth Nikolett
jövedéki ügyintéző
+36/30-645-60-46
nikolett.jovedek@gmail.com